Pazar ve Sektör Araştırmaları

Mes-Ar Araştırma olacak ürününüzün pazarda nasıl karşılanacağı, potansiyel müşteri kitlesini, rakiplerinizi, fiyatlandırma trendleri analiz etme kısmında sizlere bilimsel ve gerçek verilerle strateji önerilerini iletiyoruz.

Image link

Pazar ve Sektör Araştırmaları

Pazar araştırması, belirli bir ürün ya da hizmete olan talebi, müşteri profillerini ve tüketici davranışlarını anlamak için yapılan çalışmalardır.

  • Şirketiniz için ilk adım olarak hedef pazarı tanımlıyoruz.(Coğrafi bölge, Demografi, Psikografi)
  • Müşteri Problemlerini ve İhtiyaçlarını Belirleme (Anket veya görüşmeler, Online forumlar, sosyal medya analizleri)
  • Talep Büyüklüğü ve Potansiyeli Ölçüyoruz

*Sektör araştırması ise genel olarak bir endüstrinin büyüklüğü, eğilimleri, rekabet yapısı, düzenlemeleri ve teknolojik gelişmeleri incelemeye odaklanır.

  • Sektörün Genel Durumu ( Büyüme durumu, Pazar Hacmi, Sektördeki ana oyuncular)
  • Sektör Trendleri ( Dijitalleşme, Sürdürülebilirlik,Yeni teknolojiler)
  • Yasal Düzenlemeler ( Gida/Kozmetik gibi sektörlerde özel mevzuatlar, İhtacat/İthalat kısıtlamaları )
  • SWOT Analizi ( Sektör Bazında)

 

Güçlü Yönler

Zayıf Yönler

–          Büyüyen pazar

–          Yüksek rekabet

–          Devlet teşvikleri

–          Düşük giriş bariyeri

Fırsatlar

Tehditler

–          Yeni pazarlar

–          Ekonomik krizler

–          Online satışın artışı

–          Yeni girişimciler