Müşteri Bağlılığı Çalışmaları
Müşterilerinizin demografik özelliklerinin yanı sıra kuruma bağlı olma düzeylerinin belirlenmesi için bir bağlılık formu kullanılır. Daha sonra bireyler ile yüz yüze görüşmeler yapılarak ilgili form sonuçları detaylandırılır.

Müşteri Bağlılığı Çalışmaları
Müşterilerinizin demografik özelliklerinin yanı sıra kuruma bağlı olma düzeylerinin belirlenmesi için bir bağlılık formu kullanılır. Daha sonra bireyler ile yüz yüze görüşmeler yapılarak ilgili form sonuçları detaylandırılır. Böylelikle her müşterinin bir bağlılık düzeyi (puanı) hesaplanır.
Daha sonra yapay zeka teknikleri ile daha önce benzer özellikte ve kişilik yapılarında bulunan müşterilerin, şirketlerine bağlı olma düzeyleri ile karşılaştırılarak bu alanda pazardaki yeriniz belirlenir. Ardından yine yapay zeka teknikleri ile müşterilerinizin gelecekte bağlılık düzeyinde ne gibi değişim olacağı belirlenir.
Böylelikle müşterilerinizinde oransal olarak gelecekte kurumunuza bağlı kalmaya devam edecek, kurumunuza bağlı kalma oranı orta seviyeye düşecek veya kurumunuza bağlı kalmayacak şeklinde üç gruba ayrılır.
Böylelikle kurum oransal olarak müşterilerinin gelecekte bağlılıklarının ne düzeyde olabileceklerini görebilir ve gerekli önlemleri alabilecektir.