Müşteri Memnuniyeti Çalışmaları

Müşterilerinizin demografik özelliklerinin yanı sıra kurumdan memnun olma düzeylerinin belirlenmesi için bir memnuniyet formu kullanılır. Daha sonra bireyler ile yüz yüze görüşmeler yapılarak ilgili form sonuçları detaylandırılır.

Image link

Müşteri Memnuniyeti Çalışmaları

Müşterilerinizin demografik özelliklerinin yanı sıra kurumdan memnun olma düzeylerinin belirlenmesi için bir memnuniyet formu kullanılır.

Daha sonra bireyler ile yüz yüze görüşmeler yapılarak ilgili form sonuçları detaylandırılır. Böylelikle her müşterinin bir memnuniyet düzeyi (puanı) hesaplanır.

Daha sonra yapay zeka teknikleri ile daha önce benzer özellikte ve kişilik yapılarında bulunan müşterilerin, şirketlerinden memnun olma düzeyleri ile karşılaştırılarak bu alanda pazardaki yeriniz belirlenir. Ardından yine yapay zeka teknikleri ile müşterilerinizin gelecekte memnuniyet düzeyinde ne gibi değişim olacağı belirlenir.

Böylelikle müşterilerinizde oransal olarak gelecekte memnun kalmaya devam edecek, memnun kalma oranı orta seviyeye düşecek veya memnun kalmayacak şeklinde üç gruba ayrılır. Böylelikle kurum oransal olarak çalışanlarının gelecekte memnuniyetlerinin ne düzeyde olabileceklerini görebilir ve gerekli önlemleri alabilecektir.