SWOT Analizi

SWOT analizi, bir işletmenin veya projenin içsel ve dışsal durumunu stratejik olarak değerlendirmek için kullanılan en klasik ve güçlü analiz araçlarından biridir.

Image link

SWOT Analizi Neden Tercih Edilir?

SWOT analizi, bir işletmenin veya projenin içsel ve dışsal durumunu stratejik olarak değerlendirmek için kullanılan en klasik ve güçlü analiz araçlarından biridir. SWOT, İngilizce dört kelimenin baş harflerinden oluşur:

  • S – Strengths → Güçlü Yönler
  • W – Weaknesses → Zayıf Yönler
  • O – Opportunities → Fırsatlar
  • T – Threats → Tehditler

SWOT analizi, durumu objektif değerlendirme, stratejik yön belirleme ve geleceğe yönelik aksiyon planı oluşturma amacıyla yapılır.

Kullanım alanları:

  • Girişim / iş planı hazırlığı
  • Mevcut işletmenin durumu değerlendirme
  • Yeni ürün/hizmet kararı
  • Pazar araştırması sonrası strateji geliştirme
  • Rekabet avantajı elde etme

SWOT ANALİZİNİ DESTEKLEYECEK KAYNAKLAR

  • Pazar araştırmaları → Dış çevreyi analiz etmede
  • Müşteri anketleri → Algı ve memnuniyet ölçümünde
  • Finansal analizler → İçsel güçlü/zayıf yönleri ölçmede
  • Rakip analizleri → Tehditleri tanımada

Bilgi almak için aşağıdaki talep formunu doldurabilir, WhatsApp üzerinden yazabilir yada bizi arayabilirsiniz.Size destek olmaktan memnuniyet duyarız.